Malcolm Gladwell – Fordulópont
Malcolm Gladwell
Fordulópont – ez az a különös pillanat, amikor egy ötlet, trend, vagy viselkedés hirtelen elszabadul, és járványszerűen, megállíthatatlanul terjedni kezd. Pontosan úgy, ahogy egy influenzás ember képes járványt kirobbantani, egy kicsiny, ám precízen kiszámított mozdulat is képes divatossá, népszerűvé tenni termékeket vagy tevékenységeket. De vajon mitől van éppen ott egy-egy fordulópont, ahol van: mitől válik egy jelenség éppen az adott ponton tömegmozgalommá, miért éppen azon a ponton lesz egy viselkedésformából trend vagy egy viseletből mindenkire átragadó divatőrület? Hogyan vehetjük észre, hogy ilyen fordulat készül, vagy talán a még érdekesebb kérdés: hogyan lehet fordulópontot létrehozni? A könyv amerikai kiadásának sorsa maga is a fordulópont-jelenség egy jellegzetes példája: megjelenése után eltelt némi idő, majd egyszer csak – hirtelen és spontánnak tűnő módon – világsiker lett. A Financial Times körkérdése szerint az üzleti élet vezetői ezt tartják a legjobb gondolatformáló műnek, a könyv számtalan sikerlistát vezet és eredeti címe, a „tipping point” elterjedt és divatos kifejezéssé vált – egyszóval ez a mű megkerülhetetlen. Malcolm Gladwell neve talán már nem ismeretlen olvasóink előtt: kiadónk gondozásában jelent meg Ösztönösen című könyve is.