Lisa Gansky – Mesh vállalkozások
Lisa Gansky
A hagyományos vállalkozások egy egyszerű képlet alapján működnek: hozz létre egy terméket vagy szolgáltatást, add el és szedd be a pénzt! De az elmúlt néhány évben egy alapvetően másfajta modell is gyökeret vert amelyben a fogyasztóknak több a választási lehetőségük, több eszközzel és több információval, valamint több hatalommal rendelkeznek. Ezt az úttörő vállalkozó, Lisa Gansky mesh vállalkozásoknak nevezi, és elárulja, miért ez fogja uralni a jövőben az üzleti életet. A megosztásra épülő cégek a közösségi médiumokat, a vezeték nélküli hálózatokat és a minden lehetséges forrásból származó adatokat arra használják fel, hogy termékeket és szolgáltatásokat nyújtsanak az embereknek akkor, amikor szükségük van rájuk, anélkül, hogy vállalniuk kellene a tulajdonlással járó terhet és költségeket. Lisa Gansky bemutatja, hogyan lehet jó pénzt keresni, valamint megbízható márkákat és szilárd közösségeket létrehozni azzal, hogy segítünk ügyfeleinknek kevesebb mindent venni, de több mindent használni. Gondoljunk csak a Zipcar robbanásszerű növekedésére! A legújabb technológiát kiaknázva, valamint az autóhasználatot könnyebbé és megfizethetővé téve akkor, amikor szükségünk van rá, ez a fiatal vállalat segít újradefiniálni az egyéni közlekedést. S ezzel mély aggodalommal tölti el meglévő versenytársait. Lisa Gansky megmutatja, hogy ugyanezt a mintát hogyan alkalmazzák a kevésbé ismert, megosztásra épülő cégek, amelyek ágazatok óriási skáláját definiálják újra.